Bela İle İlgili Sözler

Kula bela gelmez Hak yazmadıkça, Hak bela yazmaz, kul azmadıkça
Bela saatlerinde hepimiz birer yetim gibiyizdir.
Bir fırtına bütün gün sürmez, yağmur da bütün gece yağmaz.
Bela, zekayı eğitir.
Ateş, altını, bela cesur insanları dener.
Bela, kişinin sevdiklerinden gelir.
Kazana yanaşırsan karası bulaşır. Kötüye bulaşırsan belası bulaşır.
Belaların en büyüğü; sarhoşluktur. T. Jefferson
Gideceğin yere beni de götür, sorana başımın belası dersin.
Bilirsin ben belâ okuyamam, Allah selânı versin.
Bir belaya ne kadar önem verirseniz, tesiri o kadar büyük olur.
Büyük belalar karşısında büyük cesaretler doğar.
Bu ülkede dürüst olmak başa beladır. Ama o bela başımızın tacıdır.
Bela, yaradılışımızı takviye etmeye yarayan bir tılsımdır.
Kula bela gelmez Hak yazmadıkça, Hak bela yazmaz, kul azmadıkça.
Hemen her zaman, felaketlerimizi kendi elimizle hazırlarız.Bela ve musibetler inince, sabrın hakikatleri zahir olur. Yahya Bin Muaz
Felaketlerin üstünde dimdik oturan insan, soylu ve cesurdur.
Benim başımı belaya sokmak için önce kendimi beladan kurtarmam lazım.
Sabır bütün belaları gönül rahatlığıyla karşılamaktır. Ebu Said Arabi
Akıllı, o kişidir ki, çekinilen belada dostların ölümünden ibret alır. Hz. Adem
Belalardan kurtulamayız, fakat hafifletebiliriz; ders olarak. Ali Suad
Ben gidip başıma belâlar aramışım o kalıp mevlâsını bulmuş. Atilla İlhan
Sen geceyi bana bela ettin. Bense sana olan her şeye lanet ettim.
Belalara karşı dayanıklı durmak ve yıkılmamak, kahramanlıkların en büyüğüdür.
Büyük musibetlere dayanabilmek için, büyük teselliler bulabilmelidir.
Çalışmak bizi şu üç beladan kurtarır; can sıkıntısı, kötü alışkanlıklar ve yoksulluk. Voltaire
Hiçbir bela yoktur ki, ondan daha baskını olmasın. Hz.Ebubekir

0/Yorum Yapabilirsiniz/Yorumlar

1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Aktif link bırakmayın. (Hemen silinir!)
3. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.

Daha yeni Daha eski